flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Нововведення в організації роботи суду

26 жовтня 2015, 15:49

Нововведення, як процес, означає часткову або масштабну зміну стану системи і відповідну діяльність людини. Нововведення, як результат, передбачає процес створення чогось нового, що має назву «новація».

Так, Вінницький апеляційний адміністративний суд працює над довірою до суду через призму інновацій, які, у свою чергу, є результатом творчого пошуку особи і колективу в цілому.

Отже, діяльність Вінницького апеляційного адміністративного суду полягає у наданні послуг. Зокрема, суддівським корпусом надаються судово-процесуальні послуги, а апаратом суду – судово-адміністративні.

Розглянемо більш детально надання саме судово-адміністративних послуг.

Ефективність надання судово-адміністративних послуг не можна розділяти від поняття ефективності адміністративного судочинства в цілому. Як уже зазначалось, ефективність пов’язується зі свідомою дією чи низкою дій, які підпорядковані уявленню про певні результати. Не є винятком і діяльність адміністративних судів, якій притаманні власна мета, засоби та результат.

Таким чином, основним завданням адміністративних судів треба визнати справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд публічно-правових спорів, а метою їхньої діяльності – захист прав, свобод та інтересів осіб у сфері публічно правових відносин. При цьому досягнення такої мети не обов’язково повинно бути пов’язано з відправленням правосуддя в адміністративних справах. Саме тут виникає такий інститут, як надання судово-адміністративних послуг.

Неможливо забезпечити ефективне судочинство без довіри громадськості та суспільства. Відомим є і той факт, що людина починає довіряти тим і тому, де їй комфортно перебувати.

Саме тому одним із пріоритетних напрямків діяльності Вінницького апеляційного адміністративного суду є постійне підвищення рівня надання судово-адміністративних послуг.

Сьогодні, коли обсяги паперових документів щоденно зростають, запровадження електронного документообігу є необхідною умовою ефективної роботи сучасного суду.

Організація електронного документообігу є значно дешевшою, ніж використання дорогих паперових носіїв та великих площ для їх зберігання.

Саме тому Вінницький апеляційний адміністративний суд завжди відкритий для запровадження нових, зручних для людей технологій.

Так, у нашому суді успішно функціонує проект «Електронна доступність», основною метою якого є оперативний обмін інформацією та налагодження ефективного зворотного зв’язку між судом та учасниками процесу. «Електронна доступність» – це можливість безперешкодно ознайомитися з матеріалами адміністративної справи 24 години на добу та 7 днів на тиждень, не виходячи з дому.

Разом з тим відділом документального забезпечення формується електронна справа, тобто до КП «ДСС» вносяться матеріали по справі в електронному форматі, що дає можливість вивчати матеріали справи і судді, і помічнику одночасно, не беручи паперовий варіант справи, що знаходиться у кімнаті для зберігання справ або у секретаря на оформленні.

Одним із пріоритетів електронного документообігу є ефективність у роботі з документами, що дозволяє вирішити проблему швидкого доступу до необхідних матеріалів, адже пошук необхідного документа та його роздрукування займає лічені секунди.

Наразі у Вінницькому апеляційному адміністративному суді скануються та додаються до КП «ДСС» усі вихідні листи, рішення Зборів суддів та накази, що дозволяє оперативно знайти документ, не витрачаючи при цьому час.

Також у Вінницькому апеляційному адміністративному суді утворено електронний архів суду, що підвищує оперативність у роботі з документами та надійність зберігання, тобто всі відскановані документи з часом не псуються, а їхні користувальницькі якості не погіршуються, і вони можуть зберігатися практично вічно.

Важливою перевагою використання електронного документообігу є можливість працювати з одними і тими ж самими документами одночасно кільком працівникам, тоді як паперовий носій буде доступний в конкретний момент часу тільки одному співробітнику.

Зауважимо, що основним напрямком діяльності відділу документального забезпечення є реєстрація адміністративних справ за апеляційними скаргами.

Наразі з метою зменшення обсягу паперового документообігу суду, економії часу працівників апарату суду відділом документального забезпечення використовується у КП «ДСС» «Електронний журнал передач справ», за допомогою якого фіксується факт передачі справи від одного працівника до іншого. Також за допомогою електронного журналу передач реалізовано можливість швидкого встановлення місця знаходження адміністративної справи.

Разом з тим у call-центрі ВААС впроваджено використання графічного планшету, що, у свою чергу, економить час відвідувачів та учасників адміністративного процесу на написання заяв, адже вони формуються автоматично в електронному форматі.

Підсумовуючи усе викладене вище, можна сказати, що Вінницький апеляційний адміністративний суд завжди дотримується позиції, що на сучасному етапі розвитку українського суспільства визначальним критерієм оцінки діяльності органів влади є рівень задоволення потреб громадян в отриманні якісних послуг.

Адже, як свідчить практика, підвищення якості послуг кардинально змінює уявлення людини про судову установу, спосіб взаємодії відповідного суду із громадськістю та про спосіб організації судової гілки влади в цілому.

Саме тому для Вінницького апеляційного адміністративного суду якісне надання послуг населенню є основним пріоритетом у роботі.

Усі перелічені вище нововведення дозволяють суттєво економити час та власні кошти відвідувачів суду, при цьому підвищуючи рівень доступності до правосуддя в цілому.