flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Роль комунікації з відвідувачами суду у забезпеченні ефективності адміністративного судочинства

19 жовтня 2015, 10:14

Усі погодяться, що суди є унікальними та важливими в сучасному демократичному суспільстві, тим більше адміністративні, тому, що їх роль полягає у захисті прав громадянина, а не держави, що сприяє зростанню довіри до судової влади. Упродовж п’яти років своєї діяльності Вінницький апеляційний адміністративний суд формувався та вдосконалювався, завдяки чому і отримав належний результат, ставши не просто відкритим, а модельним судом.

Не останню роль в ефективності адміністративного судочинства відіграє комунікація. Добре відомо, що комунікація – це процесобмінуінформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами, спілкування за допомогою вербальних і невербальних засобів з метою передавання та одержання інформації. Спілкування з відвідувачами суду – це її специфічний різновид. Щоб уникнути незадоволення однієї зі сторін, необхідно правильно пояснювати та переконувати. Підібрати доречні слова, правильно застосувати свої здібності та знання – усе це є комунікативною компетентністю за допомогою якої професійний комунікатор може досягнути своїх цілей незалежно від ставлення до неї протилежної сторони. Але незважаючи на це, хоч якби ми не прагнули точно та чітко висловлювати свою думку, наше повідомлення все одно дуже часто сприймається далеко не так, як ми цього хотіли б.

І саме тому міф про те, що слухач розуміє слова так само, як і Ви, дійсно є лише міфом. Працівники нашого суду при встановленні контакту з відвідувачами намагаються правильно застосувати свої вміння і навики індивідуально до кожного. Найчастіше працівниками інформаційного сектору застосовується метод так званої «легкої розмови», що передбачає встановлення контакту або закріплення уже існуючого шляхом створення сприятливої психологічної атмосфери.У цей момент важливо закласти основи симпатії та довіри. Саме довіри до суду, яка також збільшується за рахунок роботи суду у напрямку відкритості, доступності, прозорості.

Важливим є те, що спілкування дає нам змогу не лише досягти своїх цілей, але й поліпшує наші стосунки з людьми, що в подальшому формує їхню позитивну думку не тільки про наш суд але й про судову систему в цілому. Спрощені процедури надання адміністративних послуг у нашому суді спрямовані на поновлення законного стану, і це ще раз підкреслює те, що наш суд створений для правового захисту громадян у відносинах з адміністративними органами. І донести цю позицію до наших відвідувачів є першочерговим завданням у роботі працівників нашого відділу.

Звичайно, наш суд не обмежується лише усним спілкуванням з відвідувачами, також активно використовуються такі види комунікації як: чат, skype, телефон, е-mail. Так для оптимізації комунікацій громадян з нашим судом, а також для надання інформації в суді функціонує call-центр. А з метою раціонального та ефективного використання особистого часу відвідувачів у нашому суді запроваджено послугу електронної доступності.

Завдяки таким технологіям ми можемо швидко обмінюватись інформацією незалежно від відстані. Кожен з таких різновидів комунікації спрямований на економію часу відвідувачів, зручне та ефективне спілкування.

З метою створення середовища, сприятливого для швидкого вирішення проблем громадян, спрощення процедури отримання та видачі необхідних документів на першому поверсі суду встановлено зручний, доступний і відкритий для громадян сектор прийому, видачі документів та надання інформації.

На нашу думку, саме такий підхід до роботи з відвідувачами забезпечує ефективність адміністративного судочинства. Належним чином налагоджена комунікація з відвідувачами є одним із основних елементів ефективної роботи нашої команди.

Ми завжди маємо пам’ятати, що спілкування – це джерело інформації та енергії для кожного з нас. А прозора та конструктивна комунікація є запорукою ефективності.

1

 

Підготовлено відділом прийому та надання інформаційних послуг